31 Ağustos 2009 Pazartesi

Saçlarıma aklar düşsün istemedim..

Şu genç yaşımda, neredeyse tüm arkadaşlarımın en az bir kere "Aa saçında beyaz var!" dediğine şahit oldum. Kimileri koparmaya bile çalıştı. Her saç kurutuşumda kâkülümün her seferinde farklı bir sırasında peydah olan 5 beyaz saç teliyle bakışırken buluyorum kendimi. Bazen saçımın uzun kısımlarından, uzun ve diğerlerinden daha kalın, daha sağlam bir beyaz tel buluyorum. "Saçımın kendi renginde olsan bu kalınlıkla seni başımın tacı yapardım" diyip koparıyorum acımadan. Hemen atmıyorum. Bir süre elimde tutup inceliyorum. Kökünü, ucunu.. İlişkimizin nasıl bu hale geldiğini.. Bu zamana kadar nasıl onu fark etmediğimi.. Bazılarının kökü beyaz, ucu normal renkte oluyor. Sanki biraz daha bıraksam tamamı bana ihanet edecekmiş de son anda yakalanmış gibi. O zavallı saç telinden tüm bu gereksiz bilgileri aldıktan sonra kendisini atıyorum. Son zamanlarda iyice artış gösterdi bu durum..

"Saçlarım bana ihanet ediyorlarsa demek ki yönetimde hoşlanmadıkları durumlar var, isyan ediyorlar" diyip "Sağlık açısından bir şeyleri yanlış mı yapıyorum acaba?" diye internette ufak çaplı bir araştırma yaptım. Saç beyazlaması için bulabildiğim 3 neden vardı sadece..

1-Genetik
2-Yaşlılık
3-Çok dertli olmak

Genç yaşta saçıma aklar düşmesi genetik olamaz zira ailede kimsede böyle bir sorun yok bildiğim kadarıyla. Hatta kardeşimin saçları o kadar gür, siyah ve sağlıklı ki uzatsa bana iki tane peruk çıkar. Yaşlılık desek, 19 yaşındayım, gençliğimin baharındayım. Geriye bir tek çok dertli olmak kalıyor, stres dersek buna, sebep bu olabilir. Özellikle belli dönemlerde artış gösterdiğini de göze alırsak bağlantılı gibi geliyor.. Normal şartlar altında saç boyatmaya karşıyım ama bu gidişle erkenden muhtaç olacağım boyaya..

Çok dertliyim be blog !

Peki buradan çıkan diyalog nedir?

Ozan - Aaa! Bu beyaz saç teli de kimin? (Koltukta bulunan bir tel)
Annem ve ben aynı anda - Benimdir !

2 yorum:

  1. bence koparmamalısn beyazları.

    YanıtlaSil
  2. Koparmıyorum zaten artık. Barışık yaşamaya başladım. Kim bilir belki bir gün karizmatik bile olurum.

    Ama "koparınca artıyormuş" olayının bir bilimsel açıklaması yok bildiğim kadarıyla..

    YanıtlaSil